Handelsbetingelser ved køb på Brainbox.dk
Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål for, hvordan du handler på Brainbox.dk. Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os.
Priser og særlige tilbud
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængigt af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt.
Prisfejl og mængdebegrænsning
Vi tager forbehold for forkert angivne priser, udsolgte varer, begrænsning af salgsantal, tastefejl, trykfejl og anden fejlskrift samt leveringssvigt. Vi er berettiget til at annullere din ordre som følge heraf, og du vil blive underrettet via e-mail.
Afstemning af lagerbeholdning
Når du handler på Brainbox.dk, afstemmes lagerbeholdningen når vi behandler din ordrer. Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem hjemmesidens lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle sider opdateres med samme interval, og du kan derfor i sjældne tilfælde opleve at blive afvist ved forsøg på køb.
Betaling
Privatkøb foretaget på Brainbox.dk
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.
Skole/institutionskøb foretaget på Brainbox.dk
Ved skole/institutionskøb kan der handles ved at angiv skolens/institutionens navn og EAN nummer og vi sørger for at sende e-faktureren til kommunen.
Sikkerhed ved betaling af køb foretaget på Brainbox.dk
Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via QuickPay ApS. Brainbox.dk gemmer ikke dine oplysninger. PBS har certificeret Brainbox.dk til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort. Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling.
Levering
Der leveres kun til adresser i Danmark. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse. Vær opmærksom på, at vejen til dit hus skal bestå af et kørefast og stabilt underlag.
Ved ordrer, der leveres af BFT Logistik vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom, vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe serviceydelser i forbindelse med leveringen.
Det er et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering. Er du ikke hjemme til at modtage din levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af genleveringsomkostningerne.
Fortrydelse af køb og returnering
Fortrydelsesfrist
Varer, der er uåbnede og er i original emballage, er omfattet af en 365 dages fortrydelsesret. Dette gælder kun, såfremt varen er uåbnet og i original emballage. Hvis varen derimod er åbnet men ubrugt, har køber en almindelig 14 dages returret.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb under den almindelige fortrydelsesret. Venligst at skrive en mail til info@brainbox.dk, ellers at ringe på 31228280. Meddelelsen skal gives ved – Ordre nummer – Forbrugerens navn .
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal returnere din vare til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb under den almindelige fortrydelsesret. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Kontakt os, at ring på telefon 31228280 for spørgsmål vedrørende returnering.
Varens stand, når du sender den retur
Ønsker du at returnere varen under den almindelige fortrydelsesret, og har du åbnet eller afprøvet varen, hæfter du for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvorfor varen bør returneres i original emballage.
Ønsker du at returnere varen under den udvidede fortrydelsesret, skal varen, du returnerer, være uåbnet og i original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Bemærk: Du har ikke krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb.
Reklamation – guide til defekte varer?
Du har 1 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 1 år efter, at du modtog varen.
Du kan efter købeloven enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Transportskader
Når du modtager dine varer, opfordrer vi til, at du kontrollerer pakken for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt hurtigst muligt kundeservice og meddel, at du har afvist varen.
Kontakt os info@brainbox.dk, ellers at ringe på 31228280.
Klage
Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til info@brainbox.dk